Link - www.linia.pl Link - Banner - Reklama



Logo serwisu Medycyna
Strona główna
Medycyna i żywienie
          Spis tematów
Choroby: diagnostyka i profilaktyka
          Spis tematów
Metody leczenia
          Spis tematów
Cuda natury
          Spis tematów
Zdrowie i uroda
          Spis tematów
Słowniczek
Przyjazne linki
Mapa serwisu
O nas
Napisz

Medycyna i żywienie


Okres utajenia
Przeciwrakowi "liderzy"
Skąd się biorą nitrozaminy?
Produkty wskazane
Produkty dozwolone
Kontrowersje buraczano-drożdżowe
Produkty zabronione
Smażenie surowo wzbronione
Zabronione napoje
Wskazane napoje
Antykancerogenna herbata
Diety dalekowschodnie
Sprawa aloesu
Pestki to nasiona, nasiona to życie
Tabelka 1: witamina A
Tabelka 2: witamina E
Tabelka 3: witamina C
Tabelka 4: zapobieganie poszczególnym rodzajom nowotworów
Quiz
Słowniczek


    Tradycyjna medycyna chińska leczy nowotwory - nawet w stanie zaawansowanym - bardzo ścisłą, konsekwentną dietą, w której 50% zajmują zboża, 30% - jarzyny, 20% - soki.
    Według niej należy spożywać gotowane proso i inne ziarna zbóż pod warunkiem, że będą przeżuwane. Na zawsze trzeba zerwać z cukrem, a na 7 lat - z mięsem i serem.
    Natomiast tradycyjna medycyna indyjska (ayurveda) zaleca jedzenie świeżych liści aloesu pospolitego. W niektórych krajach dodaje się go do codziennych posiłków, na przykład do sałatek. Hindusi spożywają aloes z chlebem, albo - drobno pokrojony - dodają do zupy, która nie może być zbyt ciepła (w gorącej aloes straciłby swoje lecznicze właściwości, dlatego też nie wolno go gotować). Roślinę można mieszać z różnymi płynami lub zimnymi daniami. Nie jest specjalnie smaczna i dlatego lepiej ją dodawać do innych produktów niż jeść samą.


    Dlaczego aloes pospolity jest "warzywem" antyrakowym?
    Roślina ta zawiera karizynę - wielocukier (czyli polisacharyd) wzmacniający system odpornościowy (immunologiczny).
    W jej skład wchodzą także "antyrakowe witaminy": A, C i E.
    Aloes jest również bogaty w inny cenny polisacharyd, jakim jest celuloza zwana w żywieniu błonnikiem (niezwykle cenny w diecie przeciwrakowej), który jest materiałem budulcowym ścian komórkowych roślin.

    Jak zaopatrzyć się w aloes?
    W Polsce nie ma, niestety, plantacji aloesu, tak jak na przykład w Ameryce, gdzie uprawia się tę roślinę na skalę przemysłową. Dlatego, jeśli chcemy włączyć ją do swojego menu, według którego każdego dnia będziemy zjadać jeden liść, musimy nabyć aloes pospolity w kwiaciarni i założyć własną, domową plantację parapetową. Jeśli mamy pieniądze, nie bawimy się w plantatora, lecz traktujemy kwiaciarnię jak aptekę, gdzie kupujemy lek roślinny o nazwie ALOES. Najlepszy jest trzyletni i o taki należy pytać. Jeśli pozwalają nam na to finanse, kupmy kilka doniczek tej rośliny.

    Przygotowanie "leku":
    Odcinamy dolny liść aloesu. Dolne są największe i najbardziej dojrzałe, w związku z czym mają najwięcej cennego miąższu. Przed użyciem liścia trzeba poczekać, żeby wyciekł z niego zawarty w skórce żółty sok. Następnie przecinamy liść na 2 części wzdłuż jego długości (rozcinamy go tak, jak przy filetowaniu ryby). Potem, najlepiej łyżeczką, wyskrobujemy miąższ, starając się nie przeciąć skórki, gdzie może jeszcze znajdować się sok, który ma działanie przeczyszczające. Uważajmy więc, żeby nie przedostał się do miąższu. Smacznego!


    Jedząc morele, brzoskwinie, śliwki, czy czereśnie, nie wyrzucajmy pestek, lecz rozłupujmy je i wyjadajmy nasiona! Jabłka i nektarynki zjadajmy z pestkami (nasion nie należy połykać w całości - trzeba je dobrze rozgryzać, co w przypadku jabłek i nektarynek nie jest trudne.
    Nasiona tych owoców (zwłaszcza moreli) zawierają witaminę B17 (tzw. letril), która ma szczególne właściwości uodparniające na nowotwory i zapobiegające ich rozrostowi. Natomiast same morele mają bioflawonoidy czyli witaminę P, która wspomagając wit. C działa przeciwrakowo.
    Spożycie od 5 do 30 pestek moreli dziennie dostarcza takiej ilości letrilu, która może już zmniejszać ryzyko choroby nowotworowej. Jednak należy pamiętać, że nasiona moreli, brzoskwiń, śliwek i czereśni w dużej ilości nie mogą być spożyte na raz - trzeba ich jedzenie rozłożyć na cały dzień. Witamina B12 zawiera bowiem cyjanek i choć jest go niewiele, lepiej uważać.

...ciąg dalszy



 KOMUNIKATY
Zapraszamy do odwiedzenia pozostałych serwisów w portalu linia.pl Twoja linia.pl
 
Serwisy linia

Kliknij tu,

aby przejść do innych serwisów



Polecamy katalogi: Wibe, Profit, Prosty, Pogodny, Powietrzny, DobreMiejsce
Polecamy serwisy: Linia, Foto, Kobiety, Medycyna



Powrót na górę   © 2001 Usługi Komputerowe s.c. & Małgorzata Dudzińska-Malicka
Prawa zastrzeżone | All rights reserved
Poland tel. (022) 828 40 37, fax: (022) 828 40 34