Link - www.linia.pl Link - Banner - Reklama



Logo serwisu Medycyna
Strona główna
Medycyna i żywienie
          Spis tematów
Choroby: diagnostyka i profilaktyka
          Spis tematów
Metody leczenia
          Spis tematów
Cuda natury
          Spis tematów
Zdrowie i uroda
          Spis tematów
Słowniczek
Przyjazne linki
Mapa serwisu
O nas
Napisz

Metody leczenia


Dieta życia wg szkoły żywienia dr. Bircher-Bennera
Müssli dr. Birchera, czyli - owsianka owocowa
śniadanie
surówka piękności
obiad
deser
kolacja
Znaczenie starannego przeżuwania
Nasiona, owoce i warzywa
Dieta surówkowa
Soki
Soki owocowe
Soki jarzynowe
Przepis na mleczko migdałowe
migdały (fenyloalanina)
Głodówka sokowa
Indyk i ryby - w ostateczności
Szwajcarski geniusz
Energetyczna teoria całości pokarmowych
Akumulatory energii słonecznej
Długowieczni Hunzowie
Codzienne menu Hunzów
Szczury Mc Carrisona
eksperyment na białych szczurach
Przykazania dr. Bircher-Bennera
Quiz
Słowniczek

    Co miesiąc przeżywamy ten sam stresujący moment: bierzemy pensję i po odliczeniu pieniędzy na zapłacenie rachunków za telefon, prąd, gaz i czynsz, a czasami rat za lodówkę, pralkę czy kuchenkę, niewiele pozostaje na tzw. życie. A życie to nie tylko jedzenie, to także kino, teatr, koncert, kursy językowe, środki czyszczące, kosmetyki, ubrania, raz na jakiś czas - wyjazd. Gdy od pensji odliczymy wszystkie te wydatki, okazuje się, że na jedzenie nie zostaje już prawie nic (jeśli w ogóle coś zostaje). Dlatego to, co ewentualnie zostaje, trzeba wydać racjonalnie. I jest na to sposób: żywienie według energetycznej teorii całości pokarmowych pozwoli nam za niewielkie pieniądze doskonale się odżywiać.
    Już na jednych "porannych" (czyli śniadaniowych) zakupach oszczędzamy na kino! Przez cały miesiąc produkty spożywcze okażą się najmniejszym, a nie - jak dotychczas - największym wydatkiem.


    Proponuję zastosować naukowo i praktycznie sprawdzoną - istniejącą od ponad stu lat - dietę dr. Birchera, która jest o wiele tańsza i zdrowsza niż nasze tradycyjne, uznane w pewnym momencie przez naukę za niekorzystne dla zdrowia, odżywianie. I choć pozornie może się wydawać, że dieta ta prowadzi prosto do grobu - zwłaszcza tym, którzy nie wyobrażają sobie obiadu bez kotleta zajmującego prawie cały talerz, tak że pozostaje już niewiele miejsca na jarzynę - jest zupełnie inaczej. Prowadzi ona do życia w pełnym zdrowiu (psychicznym i fizycznym), a nawet prowadziłaby do długowieczności (czego dowodzą Hunzowie), gdyby nie skażone środowisko - już, niestety, nie naturalne - w jakim przyszło nam żyć.

    Oto nasza nowa dieta, której podstawą jest



     - "surówka" z jabłek (czyli müssli Birchera), orzechy (różne, na zmianę), mleko, chleb razowy z masłem, owoce.

    Przepis na poranną i wieczorną surówkę z jabłek (czyli müssli Birchera) nazywaną przez hollywoodzkie aktorki
    Rano i wieczorem (na surówkę wieczorną płatki moczymy rano, na poranną - wieczorem) jedną kopiastą łyżkę płatków owsianych (płatki owsiane obniżają poziom "złego" cholesterolu i podwyższają poziom "dobrego"!) zalewamy trzema łyżkami niegazowanej wody mineralnej. Po dwunastu godzinach (tyle czasu powinny moczyć się płatki) dodajemy sok z 1/2 cytryny, łyżkę słodkiego skondensowanego mleka, łyżkę tartych orzechów i 2 średnie jabłka utarte w całości z ogryzkiem i ze skórką (błonnik, pektyny). Wszystkie składniki dokładnie mieszamy.

    Jabłka można zastąpić innymi owocami (mogą być również suszone), na przykład:
    rodzynkami (słynny średniowieczny filozof i lekarz Mojżesz Majmonides zalecał ich spożywanie w astmie),
    daktylami (pomagają w zaparciach, zawierają bor powodujący m.in. wzrost poziomu estrogenów u kobiet po menopauzie, co zapobiega osteoporozie),
    figami (mają działanie przeczyszczające, przeciwwrzodowe, przeciwbakteryjne i przeciwpasożytnicze, obecny w figach benzaldehyd jest skuteczny w leczeniu niektórych guzów),
    morelami (cenne źródło m.in. potasu i pektyny),
    bananami (działają kojąco na żołądek, szczególnie są korzystne w niestrawnościach. Chronią ścianę żołądka przed szkodliwym wpływem kwasu i zapobiegają powstawaniu owrzodzeń. Mają także działanie przeciwbakteryjne),
    brzoskwiniami (źródło boru, podnoszącego m.in. aktywność mózgu).
    Jeśli używamy owoców suszonych, należy rozmoczyć je w wodzie lub mleku. Są owoce, które po wysuszeniu zawierają wielokrotnie więcej witamin, niż świeże (np. morele).
    Mleko skondensowane świetnie zastępuje śmietanka, kefir, naturalny bezsmakowy jogurt, maślanka albo zwykłe mleko (może być kozie) z miodem.
    Płatki owsiane można stosować wymiennie z mąką razową lub innymi płatkami z całego ziarna (np. kukurydzianymi, jęczmiennymi, gryczanymi).
    Sok z cytryny można zastąpić innym kwaśnym sokiem owocowym, a orzechy - migdałami.
    Leniwi mogą używać do surówki gotowego, kupnego müssli, do którego dodajemy tarte jabłka. Ale to już drożej (i gorzej). Tańsze i zdrowsze müssli zrobimy sobie sami z tych samych składników.

     - owoce i orzechy, co drugi lub trzeci dzień - zupa jarska z dowolnych jarzyn (mogą być mrożone albo suszone), warzywa gotowane lub duszone, najlepiej w szybkowarze lub na parze. Wywar z warzyw wypijamy! Wiele warzyw, w tym wszystkie tzw. krzyżowe, jak np.: brokuły, kapusta, brukselka (która też jest kapustą), kalafior, jarmuż, kalarepa, rzodkiew, rzepa, brukiew zawierają przeciwnowotworowe indole, których połowa przechodzi do wody, w której warzywa są gotowane.
    Ziemniaki gotujemy w łupinkach, niekiedy możemy sobie pozwolić na potrawę z jaj lub sera, zawsze - zielona sałata, surówki.

     - niezbyt słodkie ciastko, kompot, budyń lub kisiel. W dni, kiedy jemy deser, nie jemy zupy.

     - taka sama, jak śniadanie.

...ciąg dalszy



 KOMUNIKATY
Zapraszamy do odwiedzenia pozostałych serwisów w portalu linia.pl Twoja linia.pl
 
Serwisy linia

Kliknij tu,

aby przejść do innych serwisów



Polecamy katalogi: Wibe, Profit, Prosty, Pogodny, Powietrzny, DobreMiejsce
Polecamy serwisy: Linia, Foto, Kobiety, Medycyna



Powrót na górę   © 2001 Usługi Komputerowe s.c. & Małgorzata Dudzińska-Malicka
Prawa zastrzeżone | All rights reserved
Poland tel. (022) 828 40 37, fax: (022) 828 40 34