Link - www.linia.pl Link - Banner - Reklama



Logo serwisu Medycyna
Strona główna
Medycyna i żywienie
          Spis tematów
Choroby: diagnostyka i profilaktyka
          Spis tematów
Metody leczenia
          Spis tematów
Cuda natury
          Spis tematów
Zdrowie i uroda
          Spis tematów
Słowniczek
Przyjazne linki
Mapa serwisu
O nas
Napisz

Metody leczenia


Dieta życia wg szkoły żywienia dr. Bircher-Bennera
Müssli dr. Birchera, czyli - owsianka owocowa
śniadanie
surówka piękności
obiad
deser
kolacja
Znaczenie starannego przeżuwania
Nasiona, owoce i warzywa
Dieta surówkowa
Soki
Soki owocowe
Soki jarzynowe
Przepis na mleczko migdałowe
migdały (fenyloalanina)
Głodówka sokowa
Indyk i ryby - w ostateczności
Szwajcarski geniusz
Energetyczna teoria całości pokarmowych
Akumulatory energii słonecznej
Długowieczni Hunzowie
Codzienne menu Hunzów
Szczury Mc Carrisona
eksperyment na białych szczurach
Przykazania dr. Bircher-Bennera
Quiz
Słowniczek



     - "surówka" z jabłek (czyli müssli Birchera) - wg podanego przepisu (jabłka, poza mnóstwem innych właściwości, mają działanie przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe, przeciwzapalne i estrogenne. Obniżają poziom cholesterolu, zawierają czynniki przeciwnowotworowe. Przeciwdziałają zaparciom), 20-30 gramów orzechów (orzechy to, m. in. antidotum na choroby serca, chronią tętnice przed niszczącym działaniem cholesterolu), 100-200 gramów owoców, herbata z dzikiej róży (bogate źródło witaminy C) lub jedna szklanka mleczka migdałowego.

     - 150-250 gramów owoców, 50-100 gramów zielonej sałaty, 20 gramów orzechów, szklanka soku owocowego, jarzynowego lub mleczka migdałowego.

     - taka jak śniadanie. Dla urozmaicenia "surówkę" (czyli müssli Burchera) można przygotować z innych owoców i innych płatków niż poranną.

    Po tygodniu znów wracamy do normalnej diety.

     (patrz: obiad) dobrze jest pić mieszane. Jednak można mieszać jedynie warzywa z warzywami i owoce z owocami. Picie soków warzywnych dotyczy również soku z ziemniaków, który możemy pić oddzielnie oraz mieszać z innymi sokami warzywnymi. Sok z surowych ziemniaków stosuje się w leczeniu choroby wrzodowej żołądka i dwunastnicy oraz kataru żołądka.
    Nie wolno łączyć soku z owoców i z warzyw! (Podobnie w sałatkach owoców nie powinno się mieszać z warzywami. Bardzo często jabłka dodaje się do sałatek warzywnych, ale to nie jest dobrze.)
     doprawiamy sokiem z cytryny, miodem albo mleczkiem skondensowanym.
     - śmietanką, oliwą z oliwek, a także przyprawami roślinnymi: majerankiem, miętą, drobno posiekanymi liśćmi pietruszki lub koperku, bazylią, cząbrem, estragonem, oregano, tymiankiem... - świeżymi lub suszonymi (patrz: sałatka ziemniaczana).


    Jedną porcję mleczka sporządzamy z trzydziestu słodkich migdałów moczonych przez kilka godzin w zimnej, mineralnej, niegazowanej wodzie. Po namoczeniu migdały osuszamy czystą ściereczką i jak najdrobniej mielimy, np. w młynku do kawy, albo "nożowym" mikserem. Do proszku z migdałów dodajemy - wciąż mieszając - 200 ml zimnej mineralnej wody. Cedzimy. Do otrzymanego płynu można dodać trochę miodu, mleka, śmietany lub odrobinę wanilii (wanilii, a nie cukru wanilinowego!).

     są ważnym źródłem niezwykłego, przed laty wnikliwie badanego przez amerykańskich naukowców, aminokwasu - fenyloalaniny. Ten ważny aminokwas zmniejsza uczucie głodu, zwiększa popęd seksualny, poprawia pamięć i refleks, łagodzi stany depresyjne. Należy pamiętać, że fenyloalanina ulega przemianom jedynie w obecności witaminy C, dlatego tak ważne jest w tej diecie picie soków i skrapianie sokiem z cytryny.
    Migdały są również cennym źródłem witaminy E, jednonienasyconych kwasów tłuszczowych (omega 3), naturalnych salicylanów oraz magnezu (100 g migdałów zawiera 255 mg tego pierwiastka - dzienna dawka: 300 mg).


    Gdy już przyzwyczaimy się do takiego jedzenia i nie będzie nas "ssać" w żołądku (w czym pomaga wspomniana fenyloalanina), możemy sobie robić co kilka tygodni trzydniową głodówkę sokową. Polega ona na wypijaniu każdego dnia pięciu szklanek surowego, świeżo wyciśniętego lub odwirowanego soku z owoców i z jarzyn (patrz: soki).
    Często powtarzana kuracja sokowa daje rewelacyjne efekty - oczyszcza organizm z toksyn nagromadzonych przez lata nieodpowiedniego żywienia, daje nam poczucie lekkości, jasności umysłu. Naprawdę warto.


    Osoby, które nie wyobrażają sobie życia bez mięsa, mogą początkowo na obiad zamiast białego sera lub jajek jeść gotowanego lub duszonego indyka na zmianę z rybami - także gotowanymi lub duszonymi. Stopniowo zmniejszamy porcje białego mięsa, by się od niego zupełnie odzwyczaić. Jeśli komuś się to nie uda, nie ma wielkiej tragedii, ponieważ indyk i ryby są najzdrowszym mięsem ze wszystkich, jakie spożywamy i zwłaszcza zimą możemy je jeść z czystym sumieniem. Mięso zastępuje w pewien sposób fasola i soja, bogate m.in. w białko i aminokwas - fenyloalaninę.
    Zalecane w tej diecie mleko, biały ser, banany, suszone daktyle, orzeszki ziemne zawierają niezbędny dla naszego organizmu aminokwas - tryptofan, dzięki któremu spokojnie zasypiamy. Tryptofan zmniejsza także wrażliwość na ból, działa przeciwdepresyjnie, łagodzi migreny, zmniejsza pobudliwość i napięcie. Ze wszystkich mięs tylko ryby i indyk są bogatym źródłem tryptofanu.

...ciąg dalszy



 KOMUNIKATY
Zapraszamy do odwiedzenia pozostałych serwisów w portalu linia.pl Twoja linia.pl
 
Serwisy linia

Kliknij tu,

aby przejść do innych serwisów



Polecamy katalogi: Wibe, Profit, Prosty, Pogodny, Powietrzny, DobreMiejsce
Polecamy serwisy: Linia, Foto, Kobiety, Medycyna



Powrót na górę   © 2001 Usługi Komputerowe s.c. & Małgorzata Dudzińska-Malicka
Prawa zastrzeżone | All rights reserved
Poland tel. (022) 828 40 37, fax: (022) 828 40 34